Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش ماشيني كهنه نما فرش ماشيني كهنه نما

فرش افشان کاشان

فرش وينتيج يا كهنه نما

                 فرش كاشان قالي كاشان خريد فرش وينتيج ( كهنه نما ) پتينه مدرن

فرش وينتيج چيست؟

همه چيزهايي كه براي خانه خريداري مي كنيد – مبلمان، فرش، نورپردازي، آثار هنري – مي تواند در يك جدول زماني تاريخي و با برچسب هايي مانند “مدرن”، “عتيقه”، “وينتيج” يا “رترو” قرار گيرد. سن عنصر تعيين كننده ارزش آن است و هر آيتم نه تنها به لحاظ تاريخي بودن، بلكه از لحاظ روند اجتماعي استفاده از آن نيز ارزيابي مي شود.

صطلاح عتيقه مربوط به چيزهايي است كه بيش از ۱۰۰ سال عمر دارند. اصطلاح وينتيج، طبق ديكشنري مريام وبستر، يك اصطلاح فرانسوي است كه عمدتا براي نشان دادن قدمت شراب استفاده مي شود، وينتيج به اشيايي گفته مي شود كه طي يك مدت زمان (از هشتاد تا بيست سال قبل) بسيار محبوب بوده اند و مجددا در زمان امروزي مورد استفاده قرار مي گيرد، اصطلاح ” Vintage” نبايد در مورد اشياي كمتر از ۲۰ ساله استفاده شود. سبك رترو نيز به اشيايي گفته مي شود كه نشانه هايي از دوران هاي مشخصي از گذشته در خود داشته باشند ولي توليد آنها متعلق به زمان حال باشد.

از آنجايي كه مد هميشه در حال تغيير است، استفاده از فرش وينتيج در دكوراسيون نيز يك نوع عقب گرد مدرن از المان هاي پرطرفدار ديروزي است كه حال و هوايي كاملا قديمي دارد!

فرش وينتيج همان فرش هاي دست بافت قديمي است كه شسته شده، رنگ آن از بين برده مي شود و به رنگ هاي گوناگون و مدرن در مي آيد، اين فرش ظاهري قديمي و سنگ شور دارد و امروزه بسيار پر طرفدار و پر فروش است.

فرش وينتيج را چطور در دكوراسيون به كار بريم؟

فرش وينتيج را از بهترين آثار هنري معاصردر خانه تان در نظر بگيريد. آنگاه به خانه تان نگاه كنيد و ببينيد كدام طرح و رنگ با دكوراسيون منزل شما هماهنگ مي شود. اگر محيط مينيماليستي و ساده‌، با رنگ هاي ملايم و يا خنثي داريد فرش وينتيج مي تواند انفجاري از رنگ، در عين هماهنگي باشد. مثل محوري است كه در مركز ايستاده و تمامي اجزاي خانه را دور خود مي چرخاند. بنابراين با انتخابي دقيق و هماهنگ با مبلمان و دكوراسيون مي توانيد به بهترين شكل خانه را دكور كنيد. اگر طالب رنگ هاي گرم هستيد و مي خواهيد مشرق زمين را به گوشه‌ اي از منزل خود بياوريد، باز هم فرش وينتيج انتخاب مناسبي براي شماست. فرش وينتيج براي دور هم جمع كردن مبلمان در اتاق نشيمن، براي گرما بخشيدن و منحصر به فرد كردن به اتاق خواب و براي استقبال از مهمانان در ورودي خانه مناسب است.

روش كهنه نما كردن فرش در گذشته 

اين نوع فرش در گذشته هم مورد استقبال مردم بوده است و كساني كه قالي دستبافت داشتند و رنگ آن مورد پسندشان نبوده، با استفاده از روش هاي زير براي كهنه نما كردن آن اقدام مي كردند.  

1- براي اين منظور فرش را در كوچه، بازار و محل هايي كه بيشترين عبور و مرور داشتند، پهن مي كردند تا رهگذران از روي آن عبور كنند و به اصلاح پا بخورد.

2- با پهن كردن فرش در زير نور آفتاب باعث رنگ پريدگي آن مي شدند و فرش به صورت كهنه در مي آمد.

3- فرش دستباف نو را بوسيله آب، خاكستر و چوبك شستشو مي دادند تا فرش كهنه نما به دست بيايد.

روش كهنه نما كردن فرش در امروزه 

امروزه براي كهنه نما كردن فرش از هيپوكلريت كلسيم، كه يك تركيب شيميايي است استفاده مي كنند، البته به اندازه اي كه به فرش آسيب نزند. 

مزايا و نگهداري فرش وينتيج

به منظور افزايش طول عمر فرش هاي وينتيج بهتر است براي شستشو و تميز كردن آن ها را به قاليشويي هاي ماهر و مطمئن بسپاريد .

به جرئت مي توان گفت كه فرش وينتيج انتخاب مناسبي است براي كساني كه در عين اينكه به دنبال مدرنيته و دكوراسيون كلاسيك در منزل خود هستند ، به طرح هاي سنتي و قديمي نيز علاقه نشان داده و براي آن ها ارزش قائل هستند .

همچنين نكته قابل توجه در مورد فرش هاي وينتيج اين است كه از تنوع بالاتري در سايز نسبت به ساير فرش ها برخوردار هستند و شما قادر خواهيد بود متناسب با اندازه هر قسمت از منزل خود آن ها را خريداري كنيد . فرش هاي وينتيج از جمله فرش هايي هستند كه با نخ پلي استر( ابريشم مصنوعي ) توليد مي شوند .

از جمله ديگر مزاياي فرش وينتيج يا كهنه نما مي توان به وزن سبك آن اشاره نمود ، به طوريكه به راحتي قابل جابجايي هستند .

كاربرد فرش كهنه نما در دكوراسيون

مسلما در هر فضايي اين فرش ها هستند كه شيك و خاص را به وجود مي آورند. به خصوص براي ما ايراني ها فرش يكي از عناصر بسيار مهم و ضروري خانه محسوب مي شود. اما ويژگي مهمي كه فرش هاي وينتيج را پرطرفدار كرده در اين است كه با هر سبك دكوراسيون هماهنگي پيدا كرده و به خوبي در كنار وسايل و مبلمان هاي مدرن مي نشينند.

بنابراين خانه چه به سبك مينيمال چيدمان شده باشد و چه به سبك سنتي، به راحتي با يك فرش وينتيج كامل شده و اصالت خاصي پيدا خواهد كرد .

قدمت يا نوآوري

برخي توليدكنندگان فرش هاي وينتيج را از فرش هاي قديمي و استفاده شده، توليد مي كنند، حال اينكه فرايند توليد، نوآورانه و مدرن است. از اين منظر فرش هاي وينتيج تناقضي جالب در دل خود دارند. خريد چنين فرشي شما را در يك عمل پايدار شريك مي كند و فرش هاي مستعمل و يا فرش هايي كه ايراداتي داشته اند را به اين شكل به چرخه حيات باز مي گردانيد.

خريد بهترين فرش وينتيج 

براي خريد اينترنتي فرش هاي مدرن و فانتزي وينتيج يا كهنه نما فروشگاه اينترنتي قالي كاشان را پيشنهاد مي كنيم . اين فروشگاه اينترنتي جديد ترين طرح هاي مدرن و كلاسيك را داشته و با كم ترين قيمت عرضه مي كند . فرش هاي فروشگاه قالي كاشان داراي ضمانت نامه طلايي 36 ماهه است كه تضميني براي كيفيت بسيار بالاي محصولات اين مجموعه است . با خريد مستقيم فرش از اين مجموعه هزينه هاي بسيار كم تري نيز پرداخت خواهيد نمود .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/13 ساعت: ۰۹ توسط:bestcarpet :